تپه تاریخی دیزلین در مرحله تصویب عرصه و حریم واقع شده است

به گزارش باد صبا، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، تپه تاریخی دیزلین در مرحله تصویب عرصه و حریم واقع شده است.

تپه تاریخی دیزلین در مرحله تصویب عرصه و حریم واقع شده است

نادر فلاحی در پی مطالبه امام آدینه و مردم هشتجین در خصوص تپه تاریخی دیزلین گفت: پرونده معین عرصه و حریم تپه تاریخی دیزلین آماده شده و برای تصویب به وزارتخانه ارسال می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: نقشه های حریم تپه تاریخی دیزلین که قدمت آن به عصر مفرغ تا دوره ایلخانی بر میگردد، در سال 1400 کار شده و سال جاری عرصه و حریم این تپه تاریخی در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب می گردد.

او تاکید نمود: این تپه تاریخی که در داخل شهر هشتجین قرار گرفته است، پیش از این و در سال 1382 در لیست آثار غیرمنقول کشور به ثبت ملی رسیده و در سالهای بعد کاوش باستان شناسی و لایه نگاری در این محوطه اجرا شده است.

فلاحی ادامه داد: ما طبق وظیفه خود در حراست و پاسبانی از هویت و آثار تاریخی منطقه بدنبال حفظ و احیا آثار باستانی هستیم و کوشش می کنیم با معین عرصه و حریم تپه تاریخی دیزلین محدوده ساخت و ساز در اطراف این تپه تاریخی به منظور حفاظت از این اثر معین می گردد.

منبع: همگردی

به "تپه تاریخی دیزلین در مرحله تصویب عرصه و حریم واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه تاریخی دیزلین در مرحله تصویب عرصه و حریم واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید