تمدید حالت فوق العاده در قرقیزستان

به گزارش باد صبا، رئیس جمهوری قرقیزستان امروز چهارشنبه با حضور در مجلس این کشور موافقت خود با پیشنهاد نخست وزیر برای تمدید حالت فوق العاده در بعضی مناطق و شهرهای این کشور را بیان کرد.

تمدید حالت فوق العاده در قرقیزستان

به گزارش پایگاه خبری قرقیزستان 24، سورونبای جینبکوف به نمایندگان مجلس خبر داد که شرایط فوق العاده به منظور جلوگیری از وخیم تر شدن شرایط شیوع کرونا در این کشور تا خاتمه ماه جاری میلادی (آوریل) تمدید شده است.

وی اعلام نمود: پیش بینی می گردد که اوج شیوع این بیماری در قرقیزستان در نیمه دوم ماه جاری روی دهد و اگر الان شرایط فوق العاده را لغو کنیم در این صورت تمام زحمات و کوشش های پزشکان و کل جامعه به هدر خواهد رفت.

رئیس جمهوری قرقیزستان اضافه کرد: مبارزه با کرونا برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت و نتایج بسیار بدی خواهد داشت و ضربه بزرگی به کشور خواهد بود.

جینبکوف همچنین از تمام شهروندان این کشور خواست که مسئولیت پذیری بالای شهروندی نشان دهند و تاکید نمود که تنها سلاح موثر جامعه برای محافظت در برابر ویروس کرونا رعایت شدید بهداشت و مقررات مربوط به کاهش تماسها و حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع است.

شمار کل مبتلایان به کرونا در قرقیزستان تا امروز چهارشنبه بر اساس آمار رسمی به 449 نفر رسیده و پنج تن نیز جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان در کادر درمانی این کشور به 98 نفر رسیده است. حدود 7 هزار نفر هم به علت تماس با افراد مبتلا تحت نظارت قرار دارند. در ماه جاری میلادی تا کنون نزدیک به 25 هزار مورد تست کرونا در این کشور صورت گرفته است.

قرقیزستان در آسیای میانه اوایل فروردین ماه در پی دوبرابر شدن شمار مبتلایان به کرونا ضمن اعلام شرایط اضطراری در سه شهر اصلی این کشور از جمله بیشکک پایتخت، این شهرها را قرنطینه و مقررات منع آمدو شد اجرا کرد.

کاهش محدودیتهای رفت و آمد در بعضی مناطق قرقیزستان

الماس بیگ اروزعلیف فرمانده پلیس بیشکک پایتخت قرقیزستان نیز در جلسه امروز مجلس اعلام نمود که ساعات منع آمد و شد در پایتخت کاهش می یابد.

وی گفت که پیش نویس این قانون آماده شده و ساعات منع رفت و آمد از ساعت 9 شب تا 6 صبح خواهد بود.

ساعات منع آمد و شد اکنون در مناطق نووکات و کارا- سو و همچنین شهر اوش کاهش یافته است. در این مناطق نیز از 25 مارس حالت فوق العاده اعلام شده است.

درخواست از چین برای تسهیل شرایط بازپرداخت بدهیها

رئیس جمهوری قرقیزستان همچنین امروز در گفتگویی تلفنی با شی جینپینگ همتای چینی خود شرایط فعلی و دورنمای همکاریهای دوجانبه از جمله در زمینه مبارزه با کرونا و امکان ازسرگیری حمل و نقل محموله های باری از مرز دو کشور را مورد آنالیز قرار داد.

جینبکوف ضمن تشکر از کمکهای چین برای مبارزه با کرونا و ضمن اشاره به تاثیرات منفی شیوع کرونا بر شرایط مالی قرقیزستان خواهان آنالیز شرایطی برای تسهیل شرایط بازپرداخت بدهی های کشورش به چین شد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "تمدید حالت فوق العاده در قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید حالت فوق العاده در قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید