تفکیک زباله با استفاده از هوش مصنوعی و ربات برای اولین بار در منطقه 21 پایتخت

به گزارش باد صبا، به زودی؛ تفکیک زباله در قطب 21 پایتخت با استفاده از هوش مصنوعی و توسط ربات انجام می شود.

تفکیک زباله با استفاده از هوش مصنوعی و ربات برای اولین بار در منطقه 21 پایتخت

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه 21، این خبر را رضا رجب زاده شهردار منطقه گفت و افزود: موضوع هوشمند سازی شهر تهران جزو اولویت های مدیریت شهری فعلی است و از دو جهت دارای جایگاه و اهمیت ویژه است؛ یک اینکه پروژه های هوشمند سازی مستقیما درآمدزایی نداشته باشند اما کاهش هزینه دارند و مورد شفاف سازی که باعث می شود همه فرآیندها شفاف اجرا شده و بستر تخلفات سازماندهی شده از بین برود.

او به اقدامات منطقه 21 در حوزه هوشمند سازی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در شهر تهران زباله خشک که هم اکنون به صورت دستی تفکیک می شود، با استفاده از هوش مصنوعی و توسط ربات انجام خواهد شد.

رجب زاده افزود: هم اکنون، مجوز و اعتبار لازم برای ساخت این ربات از سازمان فناوری اطلاعات دریافت شده و ربات هوشمند تفکیک زباله، توسط یک مجموعه دانش بنیان در حال آماده سازی است و تا پایان سال استفاده از آن در منطقه 21 عملیاتی می شود.

شهردار منطقه 21 از اقدام دیگر منطقه در حوزه هوشمند سازی خبر داد و گفت: در حال حاضر، مخازن زباله با بکارگیری هوشمند سازی و استفاده از آب گرم شستشو می شوند.

شهردار ورودی غربی پایتخت با اشاره به ویروس کرونا بر اهمیت و ضرورت تسریع در فرایند هوشمند سازی اشاره کرد و افزود: کرونا علارغم تهدیدهایی که به وجود آورد باعث شد در حوزه هوش مصنوعی پیشرفت فوق العاده ای داشته باشیم و تسریع در این فرایند را اولویت بدانیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تفکیک زباله با استفاده از هوش مصنوعی و ربات برای اولین بار در منطقه 21 پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکیک زباله با استفاده از هوش مصنوعی و ربات برای اولین بار در منطقه 21 پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید