تاثیر مفید روزه داری در درمان کبد چرب

به گزارش باد صبا، یک فوق تخصص گوارش و کبد می گوید افراد مبتلا به کبدچرب می توانند روزه بگیرند و در صورت عدم مصرف تنقلات شیرین و غذاهای پرکالری بعد از افطار و همچنین ضمن روزه دریافت، وزن نیز کم نمایند، تاثیر مفیدی بر درمان دارد.

تاثیر مفید روزه داری در درمان کبد چرب

به گزارش باد صبا به نقل از دکتر کاترین بهزاد درباره تاثیر مفید روزه داری در درمان کبد چرب صبح امروز در جمع باد صبا اظهار کرد: مبتلایان به کبد چرب که همزمان بیماری دیابت دارند حتما با پزشک معالج برای روزه داری مشورت نمایند.

وی توضیح داد: روزه داری در بیمارانی که علائم سوء هاضمه مانند احساس پری، تورم و اتساع شکم بعد از مصرف غذا و سیری زودرس دارند، مفید است و سبب تخفیف و کاهش علائم سوء هاضمه می گردد.

فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: مبتلایان به زخم های معده یا اثنی عشر، با فرم شدید و فعال بیماری، باید از روزه دریافت اجتناب نمایند.

روزه برای چه کسانی مفیدتر است | روزه داری خوب همراه با کاهش وزن

بهزاد ادامه داد: افرادی که به فرم های خفیف و درمان شده زخم های گوارشی مبتلا بوده اند فقط در صورت تایید پزشک معالج می توانند، روزه بگیرند.

وی یادآور شد: در گروه بیماری های التهابی روده (کرون و کولیت السروز) اگر بیماری در فاز فعال با علائم گوارشی مانند اسهال، درد شکم و خونریزی باشد، روزه دریافت توصیه نمی گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تاثیر مفید روزه داری در درمان کبد چرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مفید روزه داری در درمان کبد چرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید