ایمپلنت جاذب شوک برای کاهش درد زانو فراوری شد

به گزارش باد صبا به نقل از نیواطلس، برای درد زانو درمان های مختلف از داروهای بدون نسخه در داروخانه ها گرفته تا جایگزین کردن مفصل زانو به کار می رود. به همین دلیل اخیرا سیستم Misha Knee برای درمان این نوع درد ارائه شده که به عنوان یک ایمپلنت جاذب شوک به کار می رود.

ایمپلنت جاذب شوک برای کاهش درد زانو فراوری شد

شرکت کالیفرنیایی ماکسی مد این ابزار را ابداع نموده که شبیه یک نسخه مینیاتوری از جاذب شوک در خودرو است. Misha Kneeبه دو طرف داخلی استخوان های ران و درشت نی در کنار مفصل زانو متصل می گردد که در قسمت بالایی آن یک پیستون فولادی تعبیه شده که به داخل و خارج یک استوانه پلیمری انعطاف پذیر در قسمت پایین آن می لغزد.

هنگامیکه یک پیستون به سیلندر فشار وارد می نماید، سیلندر از گوشه ها به سمت خارج بیرون می زند و در نتیجه بخش اعظم انرژی که به مفصل وارد می گردد را به خود جذب می نماید. در نتیجه، ادعا می گردد که ایمپلنت در هرگام بیش از 30 درصد از اوج نیروی وارده به زانو را کاهش می دهد.

طبق گزارش شرکت ماکسی مد این سیستم از طریق یک برش زیر پوست قرار داده می گردد. هنگامیکه دستگاه در محل خود قرار گیرد، هیچ محدودیتی در طیف حرکات یا قابلیت های حمل بار فرد ایجاد نمی گردد. بعلاوه سیستم مذکور به استخوان ها و غضروف هیچ ارتباطی ندارد.

در سال 2019 این سیستم به نام Calypso ارائه شده و در 81 بیمار دچار زانو درد ایمپلنت شد.این بخشی از آزمایش بالینی دانشگاه اوهایو بود. نتایج آزمایش مذکور به تازگی و3 سال پس ایمپلنت سیستم در بدن افراد منتشر شده است.

طبق گزارش دانشگاه اوهایو بیش از 90 درصد شرکت کنندگان شاهد کاهش درد و بهبود عملکرد زانو بودند. در کل نرخ موفقیت این ابزار 86 درصد بوده است.

نتایج آزمایش مذکور به سازمان غذا و دارو آمریکا ارائه شده و اکنون تحت آنالیز قانونگذاران است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایمپلنت جاذب شوک برای کاهش درد زانو فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمپلنت جاذب شوک برای کاهش درد زانو فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید