کشف دیوارنگاره افسانه ای در شهر باستانی پمپئی

به گزارش باد صبا، باستان شناسان با کاوش در شهر باستانی پمپئی ، بقایای یک نقاشی دیواری را که تصویرگر اساطیر یونان است، کشف کردند.

کشف دیوارنگاره افسانه ای در شهر باستانی پمپئی

به گزارش باد صبا، یک اکتشاف قابل توجه در شهر رومی پمپئی به آشکار شدن یک فرسکو، تصویرگر فریکسوس و هله ، شخصیت هایی از اساطیر یونان، منجر شد.

گاردین نوشت این نقاشی که پس از گذشت بیش از 2000 سال هنوز رنگارنگ است، در میان چندین نقاشی دیواریِ کشف شده در پروژه بازسازی عمارت لدا پیدا شد.

این اثر هنری صحنه ای از داستان اساطیری خواهر و برادری به نام فریکسوس و هله را روایت می نماید که سوار بر یک قوچ جادویی از نامادری خود فرار می نمایند. در این نقاشی دیواری فریکسوس سوار بر قوچ و خواهرش درحال غرق شدن به تصویر کشیده شده است.

این اثر به شکل یک نقاشی قاب شده خلق شده و گویی روی دیوار زردی آویخته شده است.

در همان محوطه دیوارنگاره هایی با موضوع طبیعت بی جان نیز کشف شده است. کاوش در عمارت لدا از قرن هجدهم میلادی شروع و در سال 2018 از سرگرفته شد.

هنگامی که کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد منفجر شد، پمپئی و اطراف آن، زیر خاکستر آتشفشانی مدفون شد و هزاران رومی که اصلاً نمی دانستند در زیر یکی از بزرگترین آتشفشان های اروپا زندگی می نمایند، جانشان را از دست دادند.

با فوران این آتشفشان، شهر زیر لایه ای ضخیم از خاکستر مدفون شد. در سال های اخیر فعالیت های باستان شناسی زیادی با هدف خاتمه دادن به روند پوسیدگی و سال ها بی توجهی در این محوطه باستان شناسی اجرا شده است. وزیر فرهنگ ایتالیا به تازگی گفته است که پروژه های حفاظتی و تحقیقاتی ادامه خواهد داشت.

در دهه های گذشته، کاوش ها در پمپئی بیشتر روی عمارت های مجلل ساکنان طبقه اشراف زاده این شهر تمرکز داشت، اما در سال های اخیر تمرکز بر کاوش درباره زندگی مردم طبقه میانه و حتی خدمتکاران این شهر افزایش یافته است.

منبع: دنیای سفر

به "کشف دیوارنگاره افسانه ای در شهر باستانی پمپئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دیوارنگاره افسانه ای در شهر باستانی پمپئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید