چشم آبی ایرانی از فرانسوی ها جایزه گرفت

به گزارش باد صبا، سهیلی درحالی این جایزه را دریافت می نماید که هیچ نمایندۀ آسیایی دیگری در لیست نهایی 10 فیلم برگزیده داوران دیده نمی گردد.

چشم آبی ایرانی از فرانسوی ها جایزه گرفت

نیمی از جوایز به نمایندگانی از کشور فرانسه اهدا شده است و جوایز دیگر را کارگردانانی از ایالات متحده آمریکا، بلژیک، استرالیا، مکزیک و ایران دریافت نموده اند.

پیش از این، چشم آبی در بیش از پنجاه جشنواره دیگر نیز به عنوان نماینده ایران شرکت داشته است. جوایز بین المللی این فیلم از مراکش آغاز شد که جایزۀ بزرگ هیات داوران جشنواره میرلیفت را از آن خود کرد. سپس بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه هند را دریافت کرد و نیز فیلم برتر فستیوال فیلم جوگجاکارتای اندونزی شد.

چشم آبی فیلم برگزیده تماشاگران و هیات داوران در جشنواره بین المللی فیلم بنتین شد و سپس سه جایزۀ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری جشنواره احمدنگار هندوستان را نیز از آن خود کرد.

این فیلم که به تهیه کنندگی سازمان سینمای جوان و شرکت سینمایی سیمیابا فیلم مشهد ساخته شده است، تاکنون در جشنواره های متعددی در کشورهای اکراین، روسیه، انگلستان، مکزیک، استونی، لهستان، جمهوری چک، قبرس، آلمان، کانادا، نپال و دوازده جشنواره در کشور ایالات متحده آمریکا شرکت داشته است و به گفتۀ کارگردان جوان این فیلم، سفرهای پسرک چشم آبی همچنان ادامه دارد.

در خلاصه داستان چشم آبی که براساس داستان کوتاهی از جواد مجابی نگاشته شده است آمده است: بچه که بودم یه شیشه رنگی می گرفتم جلو چشام به خودم می گفتم اگه جهان این رنگی بود چقدر بهتر بود... اما این قصه درباره یه بچه اس که جهانش جدی جدی آبیه... مث یه پرنده وقتی تو آسمونه...مث ماهی توی دریا...این قصه شاید قصه نیست اما اینطوری آغاز میشه...یکی بود یکی نبود ... یه پسری بود که همه چی رو آبی می دید...آبی آبی .

امیر مسعود سهیلی، متولد 1366 در مشهد است و تاکنون در فیلم های متعددی در مقام دستیار کارگردان و برنامه ریز حضور داشته و فیلمنامه های متعددی را نیز به رشته تحریر درآورده است. اولین فیلم مستقل وی ماشین ها فقط برای خانم ها بوق می زنند نام داشت. وی در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه جدیدی است که انتظار می رود تابستان جاری مراحل فراوری آن آغاز گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چشم آبی ایرانی از فرانسوی ها جایزه گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم آبی ایرانی از فرانسوی ها جایزه گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید