پرتاب ابر موشک پروژه آرتمیس تا ماه آینده به تعویق افتاد

به گزارش باد صبا به نقل از بیزینس اینسایدر، مقامات ناسا در یک کنفرانس خبری اعلام کردند این سازمان در هفته جاری کوشش دیگری برای پرتاب ابر موشک اس ال اس و کپسول بی سرنشین اوریون انجام نمی دهد.

پرتاب ابر موشک پروژه آرتمیس تا ماه آینده به تعویق افتاد

روز گذشته پس از آنکه عملیات آرتمیس یک به علت نشتی سوخت هیدروژن انجام نشد، مقامات ناسا اعلام کردند احتمالا در ماه اکتبر پرتاب موشک به ماه را آزمایش می نمایند.

ناسا در یک پست وبلاگی نوشت: تیم پروژه هنگام سوختگیری در قسمت مرکزی موشک SLS با نشتی هیدروژن مایع روبرو شدند. چند کوشش برای رفع کردن این نشتی با شکست روبرو شد.

به گفته مایک سارافین مدیر ماموریت، آرتمیس یک نشتی هیدروژن بزرگ بود. به همین دلیل ممکن است برای آزمایش های بیشتر و تعمیرات در فضای سرپوشیده موشک دوباره به داخل ساختمان مقر فضایی کندی برده گرددد. در چنین وضعیتی ماموریت آرتمیس یک احتمالا تا قبل از نیمه اکتبر انجام نمی گردد. مقامات ناسا طی روز های آینده درباره زمان انجام ماموریت تصمیم گیری می نمایند.

بیل نلسون مدیر ناسا در این باره گفت:امروز نتوانستیم موشک را پرتاب کنیم. می توانیم بگویم تیم های پروژه دقیقا وظیفه خود را می دانند و من به آنها افتخار می کنم. فقط به یاد داشته باشید موشک تا زمان مناسب پرتاب نخواهد شد.

دیروز دومین کوشش برای پرتاب موشک اس ال اس و کپسول بی سرنشین اوریون به ماه بود. پیش از آن و در هفته گذشته ناسا برای نخستین بار سعی کرد ماموریت آرتمیس یک را انجام دهد اما به علت اختلالی در یکی از 4 موتور ابر موشک ماموریت لغو شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پرتاب ابر موشک پروژه آرتمیس تا ماه آینده به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب ابر موشک پروژه آرتمیس تا ماه آینده به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید