مشخصات و قیمت پوکو F4 5G قبل از معرفی لو رفت

به گزارش باد صبا، شرکت پوکو خود را برای معرفی گوشی هوشمند جدیدش آماده می نماید. این شرکت چینی قرار است به زودی از گوشی هوشمند پوکو F4 5G در هند و بازار جهانی رونمایی کند، اما هنوز تاریخ رونمایی از آن را به طور رسمی اعلام ننموده است. البته تحلیلگران حدس می زنند که ممکن است این گوشی تا قبل از خاتمه ماه جاری در اختیار کاربران قرار بگیرد. پیش تر، پوکو از گوشی هوشمند گیمینگ پوکو F4 GT که نسخه ریبرند شده گوشی گیمینگ ردمی K50 است رونمایی و آن را روانه بازارهای جهانی کرد. اکنون افشاگران مشخصات و قیمت احتمالی پوکو F4 5G را فاش نموده اند که به لطف آن ها می توانیم به آنالیز بعضی از اطلاعات این گوشی هوشمند بپردازیم.

مشخصات و قیمت پوکو F4 5G قبل از معرفی لو رفت

پوکو یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که توانسته با فراوری گوشی های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این شرکت چینی همچون سایر شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی خود را برای حضوری قدرتمندانه تر در بازار جهانی محصولات هوشمند آماده می نماید تا بتواند فرایند روبه رشد سال گذشته را در امسال نیز ادامه دهد. در همین زمینه ، پوکو میخواهد تا به زودی از گوشی هوشمند تازهش در سری F با نام پوکو F4 5G رونمایی کند. این شرکت تأیید نموده که گوشی هوشمند تازهش با 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 عرضه می گردد. طبق ادعای پوکو این پیکربندی می تواند برترین و سریع ترین تجربه کاربری را ارائه دهد.

قیمت جهانی این گوشی هوشمند تازه نیز روی پوستری که به وسیله یک افشاگر فاش شده، در اختیار ما قرار گرفته است. بر اساس اطلاعات درج شده روی این پوستر، پوکو F4 5G احتمالاً با قیمت 459 دلار در بازار جهانی به فروش خواهد رسید. در بازار هند نیز این گوشی قیمتی در حدود 360 دلار خواهد داشت. اگر این قیمت ها درست باشند، این گوشی می تواند لقب مقرون به صرفه ترین گوشی مجهز به اسنپدراگون 870 را از آن خود کند.

طبق اطلاعاتی که تا به امروز از پوکو F4 بدست آمده، این گوشی همان نسخه ریبرند شده ردمی K40 است که به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بنابراین انتظار می رود که از نظر ظاهری و سخت­ افزاری تفاوت چندانی بین این دو گوشی وجود نداشته باشد. پوکو F4 مجهز به نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED است که از رفرش ریت 120 هرتزی، استاندارد HDR10+، رزولوشن FHD+ و فناوری Dolby Vision بهره می برد. در ضمنً حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی هوشمند تازه پوکو به 1300 نیت می رسد. این شرکت تأیید نموده که قرار است از پردازنده اسنپدراگون 870 کوالکام به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند بهره ببرد.

باید خاطر نشان کنیم این پردازنده که اواخر دی ماه سال 1399 وارد بازار شد، مجهز به یک هسته با فرکانس کاری 3.19 گیگاهرتزی، سه هسته با فرکانس کاری 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته با حداکثر سرعت 1.80 گیگاهرتز است. به طور کلی می توان گفت که اسنپدراگون 870 تقریبا همان اسنپدراگون 865 و 865 پلاس محسوب می گردد و به همین دلیل از هسته های پردازشی Kryo 585 و پردازنده گرافیکی Adreno 650 بهره می برد. کنار این پردازنده، 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 تعبیه شده است.

سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض روی این گوشی هوشمند نصب شده و احتمالاً رابط کاربری MIUI 13 را اجرا می نماید. گفته می گردد که منبع انرژی پوکو F4 را یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد که با شارژر 67 وات انرژی مجدد خود را بدست می آورد. در خصوص طراحی این گوشی هوشمند باید گفت که طبق شایعات، نسخه استاندارد F4 از ماژول دوربین مشابه مدل پرو بهره می برد و مانند آن در این ماژول دو بافت متفاوت استفاده شده است.

گوشی هوشمند پوکو F4 مجهز به یک سیستم دوربین سه گانه است که سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی آن با سنسورهای 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو درون ماژول دوربین قرار گرفته است. روی پنل جلویی این گوشی یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی تعبیه شده که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. از دیگر مشخصات این گوشی می توان به حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، حسگر مادون قرمز، پشتیبانی از Dolby Atmos، بلندگوهای دوگانه و پورت USB-C اشاره نمود.

منبع: 91Mobiles

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات و قیمت پوکو F4 5G قبل از معرفی لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات و قیمت پوکو F4 5G قبل از معرفی لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید