مدیرعامل آنر نمی پذیرد گوشی های مجیک 3 همان سری هواوی میت 50 با برند متفاوت هستند

به گزارش باد صبا، آنر اخیرا از پرچم داران تازه خود یعنی سری مجیک 3 رونمایی کرد. محصولاتی که مدت ها بود انتظار رونمایی از آن ها را داشتیم و خوشبختانه بالاخره توانستیم شاهد رونمایی از آن ها باشیم. این محصولات شباهت بسیار زیادی به گوشی های سری میت 50 هواوی دارند اما وقتی از مدیرعامل آنر درباره شباهت سری مجیک 3 با این گوشی ها پرسیده شد، او این موضوع را تکذیب کرد.

مدیرعامل آنر نمی پذیرد گوشی های مجیک 3 همان سری هواوی میت 50 با برند متفاوت هستند

آنر یکی از پیروز ترین و بهترین شرکت هایی بود که زیر نظر هواوی، سال های سال به اسم یکی از بهترین فراورینمایندگان گوشی های هوشمند مشغول به فعالیت بود. آنر معروفیت خود را سوا از نام عظیم هواوی، به خاطر محصولاتی بدست آورد که با قیمت مناسب اما قدرت سخت افزاری بالا راهی بازار می شدند؛ درست مانند سیاستی که ردمی، یکی از زیرمجموعه های شیائومی در پیش گرفت و فعلا هم بسیار پیروز است.

اما آنر در ماه نوامبر سال گذشته از هواوی جدا شد. همانطور که می دانید، دولت آمریکا دو سال پیش هواوی را به خاطر ارتباط با دولت کمونیست چین محکوم و آن را وارد فهرست سیاه کرد. در نتیجه این موضوع، گوگل هم تصمیم گرفت با این شرکت قطع رابطه کند تا بدین ترتیب تمام سرویس ها و خدمات این شرکت روی گوشی های هواوی از دسترس خارج گردد و دیگر اندروید رسمی برای این محصولات منتشر نگردد.

نمی خواهیم در این مطلب به مسائلی که در نتیجه تحریم برای هواوی پیش آمد حرف بزنیم اما یکی از مسائل که مرتبط با همین موضوع هم هست، جدایی آنر از این شرکت بود. آنر به خاطر اینکه بتواند دوباره از سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل در گوشی هایش بهره مند باشد، مجبور شد از زیر سایه هواوی خارج گردد و همین تصمیم هم سبب شد تا از زیر فشار تحریم ها هم خارج گردد. چون مادامی که این شرکت به اسم زیرمجموعه هواوی فعالیت می کرد مشمول تحریم ها هم بود.

شرکت چینی اکنون به صورت مستقل مشغول به فعالیت است و اولین گوشی هایش را هم تحت اسم آنر 50 و با پشتیبانی از خدمات و نرم افزارهای گوگل راهی بازار کرد. این گوشی ها از پردازنده کوالکام به اسم قلب تپنده خود استفاده می نمایند از لحاظ سیستم عامل هم بدون هیچ مسئله ای با اندروید به کار خود ادامه می دهند. این موضوع شامل گوشی های تازه شرکت یعنی سری مجیک 3 هم می گردد.

مدیرعامل آنر هرگونه شباهت بین سری مجیک 3 و هواوی میت 50 را تکذیب می نماید

بعد از گذشت سه سال، بالاخره شاهد رونمایی از گوشی های سری مجیک از سوی آنر بودیم و اینطور که به نظر می رسد، این محصولات شباهت واضحی به سری میت از پرچم داران هواوی دارند. به گزارش وب سایت MyDrivers، بعد از اینکه رویداد معارفه از سری مجیک 3 به سرانجام رسید، باد صبا از مدیرعامل این شرکت یعنی ژائو مینگ سوالاتی را در رابطه با این گوشی ها پرسیدند که یکی از جنجالی ترین آن ها، شباهت زیاد پرچم داران تازه آنر به سری میت 50 هواوی بود.

این سوال در حالی پرسیده شد که هواوی اصلا قصد ندارد سال جاری از گوشی های سری میت 50 خود رونمایی کند تا بدین ترتیب سری P50 که اخیرا هم معرفی شدند به اسم تنها پرچم داران شرکت برای سال 2021 در بازار حضور داشته باشند. اینکه در این شرایط هم صحبت از شباهت بین سری مجیک 3 و میت 50 به میان آمد به خاطر تصاویر و رندرهایی است که تا به امروز از نماینده مورد انتظار هواوی منتشر شده است.

اما ژائو به این پرسش اینگونه پاسخ داد: از تاریخ 17 نوامبر سال گذشته تا به امروز، ما (هواوی و آنر) دو شرکت کاملا مجزا هستیم. این دو شرکت در کنار فعالیت های مستقل خود، در کنار هم کارهای زیادی انجام داده اند و پیشرفت های زیادی داشته اند. ما همچنان روابط خود خود را حفظ نموده ایم. وقتی هم که به صراحت از وی پرسیده شد آیا آنر مجیک 3 مدل تغییر برند یافته هواوی میت 50 هست، او با قاطعیت به این پرسش پاسخ منفی داد.

مدیرعامل آنر به جای صحبت درباره این موضوع ترجیح داد از کارکنان خودش تعریف و تمجید به عمل بیاورد. او در صحبت های خود گفت: صراحتا باید از کار تیم خود در فراوری سری مجیک 3 قدردانی کنم. آن ها از دسامبر سال گذشته تا به امروز، یعنی به مدت 8 ماه است که روی این گوشی ها مشغول به کار هستند.

در حالی که جدایی آنر از هواوی باعث شد تا این شرکت بتواند به راحتی به تراشه های قدرتمند دسترسی داشته باشد و از لحاظ نرم افزاری هم هیچ مسئله ای آن را تهدید نکند، اما همچنان 14 عضو از حزب جمهوری خواه دولت ایالات متحده آمریکا همچنان می خواهند محدودیت های مشابهی روی آنر اعمال گردد. علت این خواسته هنوز معین نیست چون بهانه ای برای آن وجود ندارد. سابقه مدیرعامل هواوی به اسم یکی از رهبران کمونیست چین را می شد یک بهانه برای تحریم این شرکت دانست اما برای آنر فعلا هیچ مدرکی وجود ندارد.

گوشی های سری آنر مجیک 3 از سه گوشی در مدل های استاندارد، پرو و پرو پلاس فراوری و روانه بازار شدند. این سه گوشی به اتفاق از نمایشگری 6.76 اینچی بهره می برند که وضوح تصویر در آن ها به 1344P می رسد و نرخ به روزرسانی تصویر آن ها هم 120 هرتز است. پردازنده ای که در این گوشی ها به اسم قلب تپنده ایفای نقش می نماید، اسنپدراگون 888 است که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده موجود برای گوشی های اندرویدی بعد از مدل پلاس خود به شمار میرود.

دوربین اصلی مدل پرو پلاس 50 مگاپیکسلی است که از سنسور سفارشی سونی IMX 707Y بهره می برد و مقدار سنسور آن به 1/1.28 اینچ می رسد. بعلاوه یک دوربین فوق عریض 64 مگاپیکسلی، یک دوربین مونوکروم با همین مقدار و یک دوربین تله فوتوی 64 مگاپیکسلی با قدرت عظیم نمایی 3.5 برابری اپتیکال، مجموعه عکاسی و فیلم برداری این محصول را تشکیل می دهند.

مجیک 3 پرو پلاس بعلاوه از شیشه محافظ نانوشیلد برای محافظت از نمایشگر خود استفاده می نماید که آنر ادعا می نماید مقاوم ترین شیشه محافظی است که تا به امروز در یک گوشی استفاده شده است. منبع تغذیه این مجموعه قدرتمند را هم یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد که می توان آن را با شارژ سریع سیمی 66 واتی یا بی سیم 50 واتی شارژ کرد. بعلاوه از فناوری شارژ معکوس هم در این گوشی پشتیبانی می گردد تا بدین ترتیب بتوان گجت های پوشیدنی هوشمند را به وسیله گوشی شارژ کرد. این مجموعه قابلیت های خوب آنر مجیک 3 پرو پلاس است تا بدین ترتیب قدرتمندترین پرچم دار آنر از این سری با چنین معیناتی وارد عرصه رقابت با بهترین های اندروید گردد.

اینکه آنر چه زمانی قصد عرضه این گوشی ها به بازار را دارد معین نیست و باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری پیرامون این موضوع منتشر گردد.

هواوی عرضه سری میت 50 را تا سال آینده به تعویق انداخت

همانطور که در بالا اشاره شد، به نظر می رسد هواوی میخواهد سری میت 50 را سال آینده راهی بازار کند. اینکه چه مسئله ای باعث شد شرکت چینی چنین تصمیمی بگیرد معین نیست اما ظاهرا همه چیز قطعی است و سال جاری دیگر خبری از پرچم دار تازه از سوی هواوی نخواهد بود.

در سال 2019، دولت دونالد ترامپ هواوی را به دلایل امنیتی وارد فهرست سیاه کرد تا بدین ترتیب شرکت چینی از دستیابی به نسخه رسمی سیستم عامل گوگل و خدمات و اپلیکیشن های این شرکت و بعلاوه دریافت تراشه های 5G قدرتمند از شرکت هایی که در ساخت تراشه از فناوری آمریکا استفاده می کردند محروم بماند.

هواوی توانست تا حدودی مشکل نرم افزاری را با جایگزین کردن سیستم عامل گوگل با سیستم عامل اختصاصی خود یعنی هارمونی جبران کند که اکنون در گوشی های سری P50 هم نصب شده است. بعد از قطع دسترسی به سرویس های گوگل، سرویس های هواوی یعنی HMS به جای آن استفاده شد که از سال 2020 تا به امروز بیش از 650 میلیون کاربر را به خود جذب کرد.

هواوی راستا پیشرفت را چندین سال بود که با پیروزیت طی کرد منتها دقیقا در همان سالی که توانست بالاخره به رتبه نخست بهترین فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا دست پیدا کند، یک سقوط آزاد را تجربه کرد و به ورطه نابودی کشانده شد. در حالی که هواوی به خاطر تحریم های سنگین حتی قادر به خرید تراشه های 5G کرین خود نیست، باید با کوالکام وارد همکاری گردد و پرچم دارهای مورد انتظار خود را در سال آینده با تراشه اسنپدراگون 888 4G راهی بازار کند چرا که فعلا دنیا با مشکل کمبود تراشه قدرتمند روبرو شده است. هواوی با این شرایط به احتمال بسیار فراوان سال جاری را با رتبه هفتم در زمینه فراوری گوشی به سرانجام خواهد رساند؛ یعنی دقیقا یک رتبه بالاتر از آنر که با اختلاف کمی در تعقیب آن است.

هواوی نمی تواند با سیستم عامل اختصاصی خود با اندروید و iOS رقابت کند چون انجام این کار و سربلند بیرون آمدن از آن تا حدودی غیرممکن است. اما با این حال هواوی هنوزم تسلیم نشده است. معین نیست شرکت چینی در پی از سرگیری همکاری ها با گوگل است یا اینکه انتظار دارد خودش در راستا خودکفا شدن به پیروزیت برسد؛ هرچه که هست، فعلا هواوی قصد تسلیم شدن ندارد و همچنان به فراوری گوشی های هوشمند هرچند در تعداد محدود ادامه می دهد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدیرعامل آنر نمی پذیرد گوشی های مجیک 3 همان سری هواوی میت 50 با برند متفاوت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل آنر نمی پذیرد گوشی های مجیک 3 همان سری هواوی میت 50 با برند متفاوت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید