قوانین سختگیرانه کره جنوبی برای ثبت پهپاد

به گزارش باد صبا، کره جنوبی برای قانونمند کردن استفاده از پهپادها در این کشور قصد دارد قوانین جدیدی را برای ثبت این نوع پرنده های بی سرنشین و استفاده از آنها وضع کند.

قوانین سختگیرانه کره جنوبی برای ثبت پهپاد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی باد صبا به نقل از زددی نت، بر اساس قانون جدید افرادی که مالک پهپادهایی با وزن بیش از دو کیلوگرم هستند باید حتما آنها را برای استفاده ثبت کنند.

اجرای این قانون بر اساس اعلام دولت از سال آینده میلادی آغاز می شود. این قانون در ماه می سال جاری به تصویب رسید و از اول ژانویه سال 2021 اجرایی می شود. تا پیش از این تنها باید پهپادهایی به ثبت می رسیدند که وزن آنها بیش از 12 کیلوگرم بود. اما حالا این رقم به دو کیلوگرم کاهش یافته است.

علت وضع این قانون جدید، نگرانی های امنیتی عنوان شده است. افزایش استفاده از پهپاد در کره جنوبی و کاربردهای گوناگون آنها به نگرانی هایی در این کشور دامن زده است. در مواردی پهپادها در کره جنوبی خسارات به اموال عمومی نیز وارد کرده اند.

افراد برای ثبت پهپادها باید به یک وب سایت خاص یا اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی می شود، مراجعه کنند. پیش از این در چین، استرالیا،آلمان، آمریکا و برخی کشورهای دیگر نیز قوانین مشابهی در این زمینه به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "قوانین سختگیرانه کره جنوبی برای ثبت پهپاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین سختگیرانه کره جنوبی برای ثبت پهپاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید