طالبان: مبنای گزارش سازمان ملل اطلاعات امنیت ملی افغانستان است

به گزارش باد صبا، گروه طالبان با رد گزارش سازمان ملل درباره تلفات غیرنظامیان افغان مدعی شد که این گزارش براساس اطلاعات امنیت ملی افغانستان تنظیم شده است.

طالبان: مبنای گزارش سازمان ملل اطلاعات امنیت ملی افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای باد صبا، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما روز گذشته تلفات غیرنظامیان افغان را منتشر کرد که براساس آن 43 درصد از این تلفات به طالبان منسوب شده است.

طالبان در بیانیه ای ضمن رد این موضوع مدعی شد که محتوای این گزارش بر مبنای اطلاعات ارگان های امنیتی دولت افغانستان تنظیم و منتشر شده و رویدادهای واقعی تلفات غیرنظامیان در آن آنالیز نشده است.

بیانیه می افزاید که بمباران کورکورانه و حملات توپخانه ای و خمپاره ای بر منازل، روستاها و اماکن عمومی عامل اصلی تلفات غیرنظامیان است.

طالبان همچنین تاکید نمود که نهادهای حقوق بشری باید بی طرف باشند و از تلفات غیرنظامیان نباید استفاده سیاسی و ابزاری برای تبلیغات گردد.

در ادامه این بیانیه نیز تاکید شده که گزارش یوناما با هماهنگی ارگان های اطلاعاتی دولت افغانستان و فرماندهی نیروهای خارجی مستقر در این کشور تنظیم شده و از این موضوع برای برخورد سیاسی و تبلیغاتی استفاده می گردد.

براساس گزارش یوناما، از 1 ژانویه تا 30 ژوئن سال 2020 میلادی بر اثر درگیری ها در افغانستان یکهزار و 282 غیرنظامی کشته و 2 هزار و 176 تن دیگر نیز زخمی شدند که طالبان با 43 درصد و نیروهای امنیتی افغان نیز با 23 درصد عامل بیشترین تلفات وارد شده به غیرنظامیان هستند.

در این گزارش همچنین آمده است که مجموع تلفات غیرنظامیان افغان در شش ماه نخست سال 2020 در مقایسه با زمان مشابه در سال 2019 کاهش 13 درصدی داشته است اما این کاهش عمدتاً ناشی از کاهش تلفات غیرنظامیان در حملات نیروهای خارجی و نیز شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش است.

براساس این گزارش، تلفات غیرنظامیان بر اثر عملیات نیروهای امنیتی افغان 11 درصد افزایش یافته که بیشتر در نتیجه حملات هوایی و در درگیری های زمینی می باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طالبان: مبنای گزارش سازمان ملل اطلاعات امنیت ملی افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: مبنای گزارش سازمان ملل اطلاعات امنیت ملی افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید