ساپینتو قبل از سوت آغاز دربی به بازیکنانش حرف عجیبی زد؛ مگر جنگ است؟ ، فصل بعد با کلاه کاسکت به استادیوم می روم!

به گزارش باد صبا، با وجه به اتفاقات اتفاق افتاده در دربی ترهان خوش شانس بودیم که کسی جان خود را به علت عصبانیت طرفداران دو تیم از دست نداد.

ساپینتو قبل از سوت آغاز دربی به بازیکنانش حرف عجیبی زد؛ مگر جنگ است؟ ، فصل بعد با کلاه کاسکت به استادیوم می روم!

به گزارش باد صبا حساسیت و هیجان این مسابقه به حدی بود که دو طرفدار متعصب استقلال و پرسپولیس به علت هیجان وارد شده پس از گل تیم محبوب شان دچار حمله قلبی شدند و جان خود را از دست دادند، اما ممکن بود این اتفاق تلخ و ناراحت نماینده با بعضی حواشی مسابقه تکرار گردد.

نمونه آن اتفاقی بود که دقایقی پیش از سوت انتها بازی در نیمه اول رخ داد و هنگامی که سروش رفیعی قصد زدن کرنری را داشت با اشیایی که به سمت او پرتاب شد، بازی متوقف شد و در همین حین فیملبرداری بر اثر برخورد یکی از سنگ هایی که پرتاب می شد، به زمین افتاد.

البته مرتضی داودی، فیلمبرداری که مورد اصابت سنگ نهاده شد، توانست کارش را از سر بگیرد، اما ممکن بود اتفاقات بدتری به علت عصبانیتی شتاب زاده رخ بدهد.

مرتضی داودی در گفت وگویی با ورزش سه، فضای ورزشگاه را در دربی 101 اینطور توصیف می نماید: وقتی وارد ورزشگاه شدیم و دیدیم پر شده شادمان شدیم، اما با آن شرایط ساخت و سازی که ورزشگاه دارد، هر وقت همکاران ما پشت دوربین می روند، خدا خدا می کنم که سالم برگردند. واقعا شرایط طبقه دوم خیلی بد است و ماشاالله کیپ کیپ هم تماشاگران هر دو تیم نشسته بودند.

از داودی درباره زمان آغاز جو پرتنش در ورزشگاه پرسیدیم و او در واکنش به این سوال شرح داد: وقتی دو تیم برای گرم کردن وارد زمین شدند و دروازه بان پرسپولیس وارد زمین شد، آغاز کردند سنگ و بطری پرتاب کردن. سنگ هم پرتاب شده بود که نمی دانم خودشان کنده بودند یا در جاهایی که در حال ساخت و ساز است، وجود داشته. چیزهایی که دستشان بود تا وسط زمین می آمد. پرتاب دست شان خیلی قوی بود و به سمت دروازه بیرانوند پرتاب می شد.

این عامل پخش ملاقات زنده استقلال و پرسپولیس ادامه داد: این ها هم به خاطر همان حرکت بیرانوند در بازی برگشت بود که من خودم اصلا این رفتار را تایید نمی کنم و خودشان هم عذرخواهی کردند. یکی از دوستانم هم می گفت یکی از بازیکنان استقلال گفته که ساپینتو به آنها گفته که به بازیکنان پرسپولیس دست ندهند. من واقعا متوجه نمی شوم؛ این یک بازی است دیگر. جو خیلی بدی بود. تعجب نموده بودیم که مگر دشمن هم هستند. در آغاز بازی هم دست ندادند.

داودی سپس درباره لحظه ای که نقش بر زمین شد، گفت: بعد از این وقتی بازی آغاز و پرسپولیس هر وقت می خواست کنار زمین اوت بیندازد یا کرنر بزند، این رفتار در قسمت جنوبی ورزشگاه دیده می شد. فکر می کنم دقایق آخر بازی بود که کرنر شد و سروش رفیعی می خواست بزند. من فیلمبردار پورتابل هستم. رفتم صحنه کرنر را بگیرم و حواسم به ویزور بود. شاید اگر حواسم بود، می توانستم جا خالی بدهم. سنگ به قوزک پایم خورد. بعد از برخورد شدت دردش طوری بود که انگار برق من را گرفته بود و روی زمین افتادم. در ادامه هم دوستان عکاس مثل امیرحسین خیرخواه، مجتبی صالح و خیلی از همکاران دیگر آمدند و یاری کردند. اورژانس هم آمد و اسپری زد. بین نیمه هم کمپرس یخ گذاشتم. به هر حال امکان تغییر فیلمبردار هم وجود داشت و ما مثل بازیکنان هستیم که امکان تعویض وجود داشته باشد (باخنده). شب بازی هم خیلی احساس درد داشتم، ولی بعد عکس گرفتم و معین شد چیز خاصی نیست. البته هنوز کمی درد دارد.

بخش بعدی حرف های مرتضی داودی هم با اشاره به حمله بعضی طرفداران فوتبال به صفحه مجازی او مطرح شد و اعلام کرد: با این حال در جشن قهرمانی سعی داشتم انجام وظیفه کنم. همواره از این اتفاقات بوده است، اما حرکت قشنگی نبود و متاسفانه این رخ داد. بعد هم روی صفحه اینستاگرام من آمدند و نزدیک به 200،300 پیغام بد داشتم. بعضی از آنها می گفتند که شما با پرسپولیسی ها هماهنگ کردید که به شما سنگ زده بگردد و زمین بخورید تا طرفداران را محروم نمایند. من جواب نمی دادم و واقعا هم بعضی از آنها گفتند استقلالی هستیم و عذرخواهی می کنیم.

او در انتها گفت: امیدوارم واقعا از فصل بعد فکری برای پیشگیری از تکرار این اتفاقات داشته باشند. من که خودم شاید یک بار حتی به صورت نمادین هم که شده با کلاه کاسکت به ورزشگاه برای فیلمبرداری بروم، تا شاید دیگر شاهد رفتارهای پرخطر اینچنینی از روی سکوها و همین طور نیروهای کنترل نماینده نظم علیه باد صبا و اهالی رسانه نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساپینتو قبل از سوت آغاز دربی به بازیکنانش حرف عجیبی زد؛ مگر جنگ است؟ ، فصل بعد با کلاه کاسکت به استادیوم می روم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساپینتو قبل از سوت آغاز دربی به بازیکنانش حرف عجیبی زد؛ مگر جنگ است؟ ، فصل بعد با کلاه کاسکت به استادیوم می روم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید