روباتی که در دوران کرونایی به پزشکان هندی یاری می نماید

به گزارش باد صبا، محققان بیمارستان دولتی کرالا هند روباتی توسعه داده اند که در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا بسیار به پزشکان یاری می نماید.

روباتی که در دوران کرونایی به پزشکان هندی یاری می نماید

روبات مذکور کارمی (KARMI) نام دارد. بیمارستان دولتی در ارناکولام کرالا اخیرا از روبات کارمی برای کاهش ارتباط پرستاران و پزشکان با بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 استفاده نموده اند و ربات مذکور میتواند غذا و دارو این بیماران را برایشان ببرد.

این روبات توسط شرکت روباتیک ASIMOV هند ساخته شده است. این ربات می تواند برای بیماران غذا و دارو ببرد و زباله ها را جمع آوری کند و علاوه بر همه این کارها قادر به ضدعفونی سطوح نیز هست. از زمان شیوع بیماری کووید-19 تا به امروز روبات های زیادی برای ضدعفونی بیمارستان ها توسعه داده شده اند.

یکی از نکاتی که این روبات را جذاب نموده این موضوع است که توسط آن پزشکان می توانند با بیماران خود توسط قابلیت تماس تصویری روبات ارتباط برقرار نمایند.

هدف این پروژه محدود کردن تعامل بین بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 و پرستاران و پزشکان است.

این روبات به صورت اتوماتیک می تواند تمام کارها را انجام دهد و قادر به حمل اجسام تا 25 کیلوگرم است. روبات برای ضد عفونی کردن سطوح، اشعه فرا بنفش منتشر و مواد ضد عفونی نماینده پخش می نماید.،ایسنا

بیشتر بخوانیم: روبات ها، قهرمانان جنگ با کووید -19

منبع: ایران آنلاین

به "روباتی که در دوران کرونایی به پزشکان هندی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که در دوران کرونایی به پزشکان هندی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید