خواب ناکافی شما را می کشد!

به گزارش باد صبا، داده های یک پژوهش علمی نشان می دهد که 8 درصد مرگ ها به علت خواب نا به هنجار بوده است.

خواب ناکافی شما را می کشد!

بر اساس پژوهشی که انجمن متخصصان قلب آمریکا منتشر نموده است، داشتن اندازه کافی خواب خوب شبانه می تواند نقش مهمی در سلامت قلب و سلامتی کلی داشته باشد و این امر به نوبه خود به شمار سال های زندگی تان می افزاید.

این داده ها بعلاوه نشان می دهند که حدود 8 درصد مرگ ها را می توان به الگو های خواب نابهنجار نسبت داد.

خواب بر بسیاری از جنبه ها سلامت از اندازه هورمون ها و سوخت وساز تا سلامت روانی و حافظه اثر می گذارد. اما پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد که این آنالیز را انجام داده اند می گویند بیش از همه افزایش طول عمر بالقوه افراد فقط با بهبود ساده کیفیت خواب شگفت زده هستند.

شاخص هایی که این پژوهشگران برای کیفیت خواب در نظر گرفتند شامل این موارد می شد:

هفت تا هشت ساعت خوابیدن در هر شب.

اشکال در به خواب رفتن بیش از دوبار در هفته نباشد.

اشکال در تداوم خواب بیش از دوبار در هفته نباشد.

استفاده نکردن از دارو های خواب آور

بیدار شدن با احساس سرزندگی و آرامش دست کم پنج بار در هفته.

با اینکه این خصوصیات ممکن است برای بعضی از افراد یک روتین شبانه معمول جلوه کند، برای دیگران به خصوص افرادی که به مصرف دارو برای خواب مداوم شبانه متکی هستند، رسیدن به این اهداف ممکن است مشکل باشد.

این آنالیز نشان داد که برای افرادی که همه گزارش نموده اند هر پنج معیار لیست شده کیفیت خواب را دارند، در مقایسه با افرادی که فقط یکی از این معیار ها را دارند یا هیچکدامشان را ندارند، امید به زندگی یا میانگین طول عمر برای مردان 4/7 سال و برای زنان 2/4 سال بیشتر است.

این پژوهشگران می گویند در افرادی که ساعات کافی خواب شبانه دارند، اما هنوز پس از بیدار شدن احساس آرمیدگی ندارند، شماری از موارد ممکن است مطرح باشد، از جمله به خواب رفتن با اشتغال ذهنی، به خواب رفتن در شرایط نه چندان مطلوب یا دچار بودن به قطع تنفس حین خواب- یک اختلال خواب که باعث می گردد شخصی در طول خواب به طور متناوب تنفسش قطع گردد.

البته به گفته این پژوهشگران، خواب هیچ کسی کامل نیست و این شرایط اگر از حد معینی نگذرد، مسئله ای ایجاد نمی کند. هر کسی ممکن است شب هایی داشته باشد که تا آخر وقت بیدار بماند یا در روز بعد دچار استرس باشد. اگر این شرایط برای شمار نسبتا محدودی از روز های هفته رخ دهد، مسئله ای ایجاد نمی کند، اما بیش از این اندازه ممکن است مشکل آفرین باشد.

منبع: برنا

منبع: فرارو

به "خواب ناکافی شما را می کشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب ناکافی شما را می کشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید