خبرنگاران اصناف بدون مجوز وزارت بهداشت اجازه بازگشایی ندارند

به گزارش باد صبا، تهران - خبرنگاران - معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه اصناف و مراکز صنعتی از فردا باید با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه مجوز بازگشایی بگیرند در غیر این صورت فعالیت آنها غیرقانونی است.

خبرنگاران اصناف بدون مجوز وزارت بهداشت اجازه بازگشایی ندارند

محسن فرهادی روز جمعه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت، برگزار شد، افزود: از روز شنبه 23 فروردین در همه استانهای کشور گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط کار در واحدهای صنفی اجرا می شود البته در تهران با توجه به شرایط جمعیت از روز 30 فروردین این برنامه اجرا می شود.

وی گفت: از فردا صبح همه مالکان، مدیران و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی، مثلا مسئول نانوایی نه کارگران آن، باید به سایت وزارت بهداشت، به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کنند و اطلاعات خودشان را شامل کد ملی، آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی وارد کنند و تعهد دهند که مقررات بهداشتی را رعایت می کنند و می توانند با رعایت شرایط بهداشتی فعالیت خودشان را منطبق کنند.

فرهادی افزود: فاصله گذاری اجتماعی یعنی واحد صنفی یا صنعتی در راستای ارائه خدمت هم باید سلامت خود و مشتریان را تامین کند و هم فعالیت اقتصادی خودش را انجام دهد.

وی ادامه داد: گام دوم فاصله گذاری اجتماعی زمانی پیروز می شود که تمام کسانی که ذی نفع هستند یعنی همه خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان و آحاد مردم مشارکت داشته باشند. در این صورت می توانیم پیروزیت این برنامه را در ریشه کنی کرونا محقق کنیم.

فرهادی گفت: در این برنامه همه دستگاههای دولتی، بخش خصوصی برای تدوین این برنامه همکاری خوبی داشتند. امیدوارم در اجرای این برنامه هم این همکاری ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: هیچ جای دنیا نمی توانند 24 ساعته نظارت داشته باشیم مگر اینکه خود مردم الزامات بهداشتی را رعایت کنند. این طرح با مشارکت اتاق اصناف و آنها در کنار هماران ما در وزارت بهداشت در صف اول هستند. سازمان تعزیزات، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی مشارکت دارند ولی شرایط اساسی در گروه همکاری واحدهای صنفی و صنعتی است.

وی گفت: با ثبت نام اصناف و مراکز صنعتی در سایت وزارت بهداشت می توانند مجوز فعالیت بگیرند در غیر این صورت مجوز فعالیت نخواهند داشت.

فرهادی افزود: اگر کسی ثبت نام نکند از فعالیت آن جلوگیری می شود. بازرسان نیروی انتظامی، تعزیرات، وزارت بهداشت و بازرسان بخش خصوصی بر کار اصناف و واحدهای صنعتی نظارت دارند، خیلی قصد پلمب و تعطیل جایی را نداریم.

وی درباره انتقال کرونا از طریق آب گفت: امکان حضور ویروس در آب هست. باید در تصفیه پروتکل مراکز آّب و فاضلاب، بخث تصفیه آب و دفع بهداشتی فاضلاب در نظر گرفته می شود.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اصناف بدون مجوز وزارت بهداشت اجازه بازگشایی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصناف بدون مجوز وزارت بهداشت اجازه بازگشایی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید