خبرنگاران اختلاف مقامات نیویورک در خصوص بستن مدارس بالا گرفت

به گزارش باد صبا، تهران- خبرنگاران- با گذشت یک ساعت بعد از اظهار نظر شهردار نیویورک در خصوص بستن تمامی مدارس تا انتها سال، فرماندار نیویورک خاطرنشان کرد: شهردار مجوزی برای تعطیلی مدارس ندارد.

خبرنگاران اختلاف مقامات نیویورک در خصوص بستن مدارس بالا گرفت

به گزارش نیویورک پست، اندرو کومو فرماندار نیویورک در واکنش به تصمیم شهردار برای بستن مدارس تا خاتمه سال انتقاد کرد و گفت: بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک چنین اجازه ای ندارد.

تنها چند ساعت بعد از انکه بلاسیو گفت که مدارس نیویورک تا ماه سپتامبر (11 شهریور) باز نخواهد شد، کومو خطاب به شهردار نیویورک گفت: وی آن ها را نبسته و نمی تواند آن ها را باز کند.

فرماندار نیویورک اضافه کرد: مرجع قانونی در این شرایط من هستم و هر تصمیمی در خصوص این موضوع بزودی گرفته نمی گردد.

کومو در کنفرانس خبری گفت: تا چند روز آینده تصمیم گیری نمی گردد، زیرا ما نمی دانیم و من نمی توانم به شما بگویم که در ماه مه (خرداد) چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

خبرگزاری رویترز شامگاه شنبه گفت که شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به 19 هزار و 500 نفر رسید و این کشور هم اکنون بالاترین شمار مرگ و میر را در دنیا دارد.

تعداد مبتلایان نیز در این کشور از نیم میلیون نفر افزایش یافت.

ایالات متحده تا به امروز (شنبه) بیشترین تعداد مرگ و میر را در ویروس همه گیری کرونا به خود اختصاص داده و تقریباً در چهار روز گذشته هر روز دو هزار نفر به علت بیماری کووید 19 جان باختند.

کارشناسان بهداشت عمومی هشدار داده اند که شمار مرگ و میر آمریکا در تابستان به 200 هزار نفر خواهد رسید اگر مدت زمان دوران قرنطینه که باعث تعطیلی مراکز خرید و تجارت شده بعد از 30 روز لغو گردد.

قوانین قرنطینه اجباری و ماندن در خانه در هفته های اخیر در 42 ایالت از 50 ایالت آمریکا اجرایی شده اما از طرف دیگر رکود مالی و تاثیر کرونا بر تجارت ضربه مهلکی بر اقتصاد آمریکا وارد نموده و انتظار میرود تا خاتمه ماه شمار بیکاران آمریکا به 20 میلیون نفر برسد.

دانشگاه جان هاپکینز گفت که تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر دنیا به بیش از یک میلیون و 760 هزار نفر و شمار جان باختگان نیز بیش از 107 هزار نفر گزارش شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اختلاف مقامات نیویورک در خصوص بستن مدارس بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختلاف مقامات نیویورک در خصوص بستن مدارس بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید