حسینیه نواب به اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی واگذار شد

به گزارش باد صبا، بنای تاریخی حسینیه نواب بیرجند به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی واگذار شد .

حسینیه نواب به اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی واگذار شد

به گزارش باد صبا به نقل از مرکز روابط روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حسینیه نواب بیرجند از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان واگذار شد

علیرضا نصرآبادی مدیر پایگاه بافت تاریخی بیرجند با اعلام این مطلب گفت: بنای تاریخی حسینیه نواب واقع در بافت تاریخی بیرجند یکی از آثار تاریخی شاخص بشمار می رود که پیشتر در اختیار اداره اوقاف استان بود.

او اضافه کرد: باتوجه به موقوفه بودن بنای حسینیه نواب که در تملک اداره کل محترم اوقاف و امور خیریه استان است و همچنین لزوم حفظ، نگهداری و مرمت و احیاء این بنای ارزشمند تاریخی، طی تفاهم نامه ای این بنا به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذار شد.

نصرآبادی گفت: حسینیه نواب یکی از تکایای معروف شهرستان بیرجند است که در دوره صفویه به منظور برپایی مراسم عزاداری برای عموم مردم ساخته شده است.

به گفته مدیر پایگاه بافت تاریخی ییرجند، وجود سردرورودی با تزیینات مقرنس گچی و اشعار گچ بری شده، هشتی، گنبدخانه در ضلع شرقی حیاط بنا به شکل کلاه فرنگی با تزیینات مقرنس و کاربندی های هندسی، ایوان های شمالی و جنوبی، حیاط بزرگ بنا با ایوانچه هایی در دو طبقه در پیرامون حیاط ساختار معماری بنا را شکل می دهد.

این اثر تاریخی با شماره 1884 در تاریخ 11/5/76 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا

به "حسینیه نواب به اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینیه نواب به اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید