برگزاری دومین دوره آموزشی چادرشب بافی در روستای محمدآباد آران و بیدگل

به گزارش باد صبا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل از برگزاری دومین دوره آموزشی چادرشب بافی در مرکز ترویج صنایع دستی روستای محمدآباد بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان برای احیای این هنر ماندگار اطلاع داد.

برگزاری دومین دوره آموزشی چادرشب بافی در روستای محمدآباد آران و بیدگل

به گزارش باد صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، مجید نوری سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل امروز سه شنبه 24 مهر 97 با اعلام این خبر اضافه نمود: هدف از برگزای این دوره آموزشی، توانمند سازی زنان خانوار و دوست داران هنر صنایع دستی و تربیت نیروی انسانی ماهر در منطقه است.

او خاطر نشان کرد: چادرشب بافی یکی از صنایع دستی سنتی ایران است، چادر شب، پارچه ای رنگارنگ و معمولا با طرح چهارخانه است که به جنس پنبه یا ابریشم است، و این دوره آموزشی توسط هنرمندان برجسته این رشته به هنرجویان و علاقمندان صنایع دستی آموزش داده می گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در سرانجام مطرح کرد: بیش از 150 هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در شهرستان فعالیت دارند، که شعربافی، زربافی، چادرشب بافی، سفالگری، گیوه دوزی و خرجین بافی از مهمترین صنایع دستی این شهرستان محسوب می گردد.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری دومین دوره آموزشی چادرشب بافی در روستای محمدآباد آران و بیدگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین دوره آموزشی چادرشب بافی در روستای محمدآباد آران و بیدگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید