ایجاد زیرساخت های گردشگری در هفتکل با جدیت پیگیری می گردد

به گزارش باد صبا، رئیس اداره میراثفرهنگی شهرستان هفتکل با اشاره به کوشش های اجرا شده برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری هفتکل گفت: ایجاد زیرساخت های گردشگری در هفتکل با جدیت پیگیری می گردد.

ایجاد زیرساخت های گردشگری در هفتکل با جدیت پیگیری می گردد

به گزارش باد صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، احسان شیخ بارانی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هفتکل امروز دوشنبه 26 شهریور 97 با بیان اینکه در امسال بیش از گذشته برای معرفی و ساماندهی بافت تاریخی هفتکل کوشش گردیده است، اظهارکرد: برای اولین بار، شش اثر تاریخی از هفتکل در فهرست آثارملی به ثبت رسیدند.

او در خصوص اقدامات مرمتی برای آثار تاریخی شهرستان هفتکل اظهار کرد: برای مرمت دبیرستان تاریخی رودکی با آموزش و پرورش شهرستان هماهنگی هایی به عمل آمده است که مقرر گردیده با تأمین اعتبار از سوی آموزش و پرورش و نظارت کارشناسان میراث فرهنگی این کار صورت پذیرد. همچنین مرمت بافت تاریخی و تک بناهای روستای تاریخی سرتیوک نیز در دست آنالیز است.

شیخ بارانی با اشاره به اقدامات اجرا شده در حوزه صنایع دستی در شهرستان هفتکل توضیح داد: ثبت مهارت گلیم بافی در فهرست آثار ناملموس کشور اقدام مهمی بود که در امسال موفق به انجام آن شدیم.

او اضافه نمود: راه اندازی کارگاه گلیم بافی با ظرفیت ده دار گلیم و اشتغال ده نفر در روستای سرتیوک و راه اندازی کارگاه ملیله دوزی و دوزندگی های سنتی در روستای چمن لاله که هر دو از محل اعتبارات اشتغال روستایی اجرا شده از دیگر کوشش های اجرا شده در حوزه صنایع دستی شهرستان در امسال بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی هفتکل از تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان اطلاع داد و عنوان نمود: ایجاد زیرساخت های گردشگری در هفتکل با جدیت پیگیری می گردد. در همین راستا، ایجاد زیرساخت های گردشگری با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در روستای تاریخی سرتیوک از محل اعتبارات اشتغال روستایی، سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستای مهسنبلس در زمینه بوم گردی و تشویق سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه آبشار ملارانس از جمله فعالیت های انجام گردیده، بوده است.

منبع: میراث آریا

به "ایجاد زیرساخت های گردشگری در هفتکل با جدیت پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد زیرساخت های گردشگری در هفتکل با جدیت پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید