اپل احتمالاً سال 2024 تمام مدل های آیپد را به روزرسانی می نماید

به گزارش باد صبا، اپل در امسال میلادی به علت مسائل فراوری و تأخیر در زمان بندی عرضه محصولات، از نسل تازه هیچ کدام یک از مدل های آیپد خود رونمایی نکرد. به گفته تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی مینگ چی کو، اپل میخواهد در سال 2024 به جبران این عقب ماندگی در عرضه تبلت های خود بپردازد و نسل تازه آیپد پرو با نمایشگر OLED، آیپد ایر با نمایشگر بزرگ تر 12.9 اینچی، آیپد مینی و آیپد استاندارد را در اختیار کاربران قرار دهد.

اپل احتمالاً سال 2024 تمام مدل های آیپد را به روزرسانی می نماید

علی رغم هدف اپل برای به روزرسانی همه تبلت های خود، کو نسبت به فروش این محصولات نو چندان خوش بین نیست. کو در حال حاضر مقدار عرضه به بازار آیپد های نو را در حدود 52 تا 54 میلیون واحد پیش بینی می نماید، که نسبت به تعداد تقریبی 50 میلیونی در امسال، افزایش جزئی دارد و هنوز هم بسیار کمتر از رکورد 63 میلیونی در سال 2022 و در اوج شیوع بیماری کووید-19 است. این تحلیگر انتظار دارد که غول کوپرتینویی در سه ماهه اول سال 2024 مدل های نو آیپد ایر را روانه بازار کند که این مدل ها شامل آیپد ایر 10.9 اینچی و مدل نو 12.9 اینچی خواهد بود.

این پیش بینی، شایعات قبلی در خصوص عرضه آیپد ایر 12.9 اینچی نو را نیز تأیید می نماید. کو می گوید که آیپد ایر همچنان از پنل های نمایشگر از جنس LCD استفاده می نماید، با این تفاوت که نمایشگر این محصول از یک پنل پشتی اکسید شده نو بهره می برد. جدا از به روزرسانی مقدار و تکنولوژی استفاده در نمایشگر، انتظار می رود که اپل از چیست های نوی در این محصولات برای ارائه عملکردی بهتر استفاده کند.

در سه ماهه دوم سال 2024، اپل احتمالاً به سراغ به روزرسانی آیپد پرو خواهد رفت. گفته می گردد که در آیپد پروی نو فناوری OLED جایگزین فناوری mini-LED خواهد شد. بعلاوه محتمل است آیپد پرو OLED در دو مقدار 11 و 12.9 اینچی در اختیار کاربران قرار بگیرد. فناوری OLED باید نسبت به فناوری mini-LED ارتقاء قابل توجهی هم در کیفیت نمایشگر و هم در مصرف انرژی داشته باشد. علاوه بر این، شایعات حاکی از آن است که آیپد 2024 به چیپست 3 نانومتری M3 اپل به عنوان قلب تپنده اکتفا تجهیز خواهد شد و از فناوری LTPO مشابه آیفون پرو مکس بهره می برد.

در نیمه دوم سال آینده (احتمالاً پاییز)، اپل تبلت های رده پایین خود را با نسخه های نو آیپد مینی و آیپد نسل یازدهم به روزرسانی می نماید. مقرون به صرفه ترین آیپد اپل که در بازار به فروش می رسد یعنی آیپد نسل نهم، قبل از خاتمه سال 2024 از بازار خارج خواهد شد. این اقدام به اتمام دوران استفاده از درگاه لایتنینگ در آیپدها خواهد انجامید.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل احتمالاً سال 2024 تمام مدل های آیپد را به روزرسانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل احتمالاً سال 2024 تمام مدل های آیپد را به روزرسانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید