افشاگری انصارالله یمن: سعودی ها سربازان شان را در جنگ به حال خود رها می کنند

به گزارش باد صبا، ایرنا نوشت: محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن یکشنبه شب با اشاره به عملیات بزرگ نصر من الله علیه ائتلاف متجاوزان به یمن گفت: عملیات نجران سعودی نشان داد که ائتلاف سعودی نظامیانش را در درگیری ها به حال خود رها می کند.

افشاگری انصارالله یمن: سعودی ها سربازان شان را در جنگ به حال خود رها می کنند

عبدالسلام یکشنبه شب در گفت و گوی تلفنی با شبکه خبری المیادین لبنان شرح داد: هدف کلیدی عملیات نصر من الله آن است که ائتلاف سعودی تجاوزگری اش به یمن را پایان دهد.

وی شرح داد: به خاطر مسائل امنیتی و به خاطر این که عملیات ادامه خواهد داشت، شمار دقیق اسیران ائتلاف سعودی همچنان در هاله ای از ابهام خواهد بود و به صورت شفاف اعلام نمی شود.

رئیس هیات مذاکره کننده جنبش انصارالله افزود: پیام هایی که آمریکایی ها و انگلیسی ها ارسال کرده اند، حکایت از آن دارد که سعودی ها بدنبال توقف جنگ هستند اما تا الان تعلل می کنند.

عبدالسلام ادامه داد: به خاطر نیاز به آماده سازی برای تأمین امنیت اسیران، اعلام عملیات نصر من الله نیازمند زمان است.

وی شرح داد: عملیات نجران حامل درس هایی در تمامی سطوح نظامی و انسانی بویژه در تعامل با اسیران است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه در مورد عملیات نصر من الله اعلام نمود، بیش از 2 هزار مزدور ائتلاف سعودی، در این عملیات به اسارت نیروهای یمنی درآمدند.

وی اعلام نمود: یگان موشکی در مرحله نخست، 9 عملیات انجام داد. همچنین نیروهای یمنی صحنه هایی را از هدف قرار دادن فرودگاه جیزان با موشک بالستیک نمایش گذاشتند.

سریع گفت: نیروهای یمنی پیروز شدند منطقه ای به مساحت 350 کیلومتر مربع را به کنترل خود درآورند. علاوه بر آن، توانستند کنترل تمامی مواضع نظامی و پایگاه های تازه تاسیس دشمن را به کنترل خود درآورند و در جریان این عملیات سه تیپ نظامی دشمن منهدم شد.

طبق آمار ارائه شده، در طول این عملیات بیش از 500 نفر از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شدند.

بنابر اعلام سریع، بیش از 200 نفر از نیروهای دشمن که در حال فرار یا تسلیم شدن بودند، توسط خود جنگنده های ائتلاف سعودی کشته شدند.

حملات نیروهای یمنی به مواضع دشمن چه در خاک یمن و چه در عربستان، در واکنش به محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی و حملات پیوسته جنگنده های این ائتلاف به یمن و هدف قرار دادن غیرنظامیان صورت می گیرد.

17231

منبع: خبرآنلاین

به "افشاگری انصارالله یمن: سعودی ها سربازان شان را در جنگ به حال خود رها می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری انصارالله یمن: سعودی ها سربازان شان را در جنگ به حال خود رها می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید