اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات درباره تغییر ساعت در بعضی گوشی های تلفن همراه

به گزارش باد صبا، برای اینکه در گوشی های تلفن همراه، عدم تغییر ساعت تابستانی به صورت اتوماتیک رخ دهد؛ ضروری است دو اقدام انجام گیرد.

اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات درباره تغییر ساعت در بعضی گوشی های تلفن همراه

با توجه به تغییر ساعت بعضی تلفن های همراه و سامانه ها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نکاتی را خاطرنشان کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عدم تغییر ساعت تابستانی یا به عبارتی عدم اعمال DST(Daylight Saving Time) بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال 1402، پس از ابلاغ قانون در اول خرداد ماه 1401 با پیگیری های اجرا شده به وسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مراجع جهانی مانند ICANN و IANA در نسخه های به روزرسانی شده زمان کشورها منتشر و بعلاوه در سرورهای زمانی نظیر time.is نیز از حدود شش ماه قبل تغییرات لازم اعمال شده است.

مکاتبه و پیگیری لازم از اپراتورهای همراه نیز از چند ماه قبل انجام شده و آنها نیز تغییرات لازم را در سطح شبکه اعمال نموده و سامانه های خود را به روزرسانی نموده اند. ضمن اینکه در سایر ارائه دهندگان خدمات نیز پیش بینی لازم انجام گرفته و در سرورهای زمانی داخل کشور اعمال تغییرات از قبل انجام شده است و سامانه هایی که از این مراجع برای تنظیم ساعت استفاده نموده اند، بدون مشکل خدمات الکترونیکی ارائه نموده اند.

براساس این اطلاعیه، برای اینکه در گوشی های تلفن همراه، عدم تغییر ساعت تابستانی به صورت اتوماتیک رخ دهد؛ ضروری است دو اقدام انجام گیرد. ابتدا باید شبکه اپراتورها با سرورهای جهانی بر مبنای این سیاست تازه(عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم گردد که از قبل پیش بینی های لازم بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و تمام تغییرات لازم در سامانه ها و تجهیزات شبکه اپراتورها اعمال شده است. اقدام دیگر نیز در سمت گوشی کاربران است که فراوریکنندگان گوشی تلفن همراه بر اساس مراجع معتبر بین المللی باید نسخه های به روزرسانی گوشی های تلفن همراه خود را منتشر می کردند تا عدم اعمال تغییر ساعت تابستانی به صورت اتوماتیک انجام گیرد.

بیشتر فراوریکنندگان گوشی نیز نسخه های به روزرسانی شده خود را منتشر نموده اند اما در بعضی گوشی های تلفن همراه که تنظیمات به وسیله فراوری کننده به روز نشده اند، با مشکل روبرو شدند. لذا پیگیری لازم از سایر فراوریکنندگان گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته اند، در حال اجرا است تا این مشکل برطرف گردد. مراکز تماس اپراتورهای تلفن همراه نیز آماده ارائه هدایت به کاربران خود در خصوص تنظیم و به روزرسانی هستند.

منبع: عصر ایران

به "اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات درباره تغییر ساعت در بعضی گوشی های تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات درباره تغییر ساعت در بعضی گوشی های تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید