اشرف غنی هم مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

به گزارش باد صبا به نقل از یورونیوز، دو نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی هر دو، مدعی پیروزی در انتخابات شدند.

اشرف غنی هم مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

عبدالله صالح، معاون اشرف غنی نیز با اعلام پیروزی او در انتخابات مدعی شد که مطابق اطلاعات موجود آقای غنی 60 تا 70 درصد آراء ماخوذه را به خود اختصاص داده است.

این در حالیست که با وجود آنکه پیشتر اعلام شده بود نتایج اولیه تا قبل از 19 اکتبر (27 مهر) و نتایج نهایی نیز تا پیش از 7 نوامبر (16 آبان) معین نمی شود اما ساعاتی پیش عبدالله عبدالله مدعی پیروزی در انتخابات شده بود.

عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی در پایان انتخابات سال 2014 نیز خود را پیروز انتخابات اعلام کردند و در نهایت برای پایان دادن به کشاکش سیاسی در افغانستان به تقسیم قدرت اجرایی رضایت دادند.

بر این اساس طی 5 سال گذشته اشرف غنی عهده دار سمت ریاست جمهوری شد و عبدالله نیز بر سِمَتی جدید با عنوان ریاست اجرایی دولت افغانستان تکیه زد.

با وجود 9.67 میلیون واجد شرایط رای دادن در افغانستان، تنها حدود 20 درصد مردم در چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت کردند.

ستاد انتخابات افغانستان اعلام کرده بود که نتایج اولیه این انتخابات حدود 3 هفته دیگر معین خواهد شد و اگر هیچ یک از نامزدها پیروز به کسب بیش از نیمی از آراء نشوند، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با حضور دو نامزد پیشتاز برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اشرف غنی هم مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی هم مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید